הוצאת זרע לבטלה
1. אני בן 14 ומוציא שכבת זרע מזה 4 שנים ואני עכשיו מאד מאד מצטער על מעשי המטופשים וממש רוצה לחזור בתשובה עכשיו אני כבר
האבא שלי, בן 86, גר בארצות הברית. הרופאים שוקלים להשתיל בו BIVENTRICULAR PACEMAKER. בלי להיכנס לפרטים ולשאלה אם זה רעיון טוב או אפילו מחייב בשבילו – שכמובן צריכים הרבה יותר פרטים וזה לא השאלה שלי לכם עכשיו – השאלה שלי בשלב הזה מאד כללי, אבל יכול להשפיע על הכח השכנוע שלי לעודד אותו לבצע את זה [כי ההורים מהססים].
המכשיר ממילא מכיל DEFIBRILLATOR, שהיא דבר מצויין בשלב הזה. ממה שקראתי, אני מבין שבשלבי האחרונים של החיים [גסיסה לא עלינו או אפילו לפני], זה יכול להפוך למרכיב שלילי – במקום לתת למטופל למות בשלום, זה יהיה פעיל וייצר זרמי חשמל, ויתרום לסבל והארכת חיים לא רצויים. ממה שהבנתי, מאד בקלות [אפילו באמצעות שלט] אפשר "לכבות" את הפונקציה של DEFIBRILLATION לחוד, ולתת לגוסס למות בשלוה, וככה נוהגים.
השאלה: האם יש מקרים ונסיבות שההלכה תאפשר כיבוי הDEFIBRILLATOR? כמובן, רב מוסמך צריך לשפוט בשטח את המקרה [שמקווים שלא יהיה] לגופו. אני לא אבין ש"היתר" מצדכם היא "צ'ק פתוח" לעשות איך שנראה לנו. אבל אנחנו נרגיש יותר בנוח לעודד אבא להשתיל את המכשיר אם יש האופציה הזאת.
תודה רבה
י'
במצבים בהם הדפיברילציה מזיקה מותר לבטל את הפונקציה הזו בקוצב. ביטול הפונקציה לא נחשב כהפסקת פעילות עכשווית אלא כמניעת פעילות עתידית.
1. אני בן 14 ומוציא שכבת זרע מזה 4 שנים ואני עכשיו מאד מאד מצטער על מעשי המטופשים וממש רוצה לחזור בתשובה עכשיו אני כבר
אני לאחר לידת ילדי הרביעי (לפני חודש) וכעת אני רוצה לקחת פסק זמן, בעבר השתמשתי בכל מיני סוגי גלולות וזה לא עשה לי טוב (דימומים
Last Shabbat the Rav in the shul spoke about organ donation and the halachic issues and history relating to it. I perused Vol. I to
אני דולה מתחילה. מבקשת לברר את נושא הנסיעה בשבת לליווי יולדת. (כמובן בתשלום). אני גרה בישוב קטן (כ40 דקות מירושלים) והיולדות (גם מהישוב שלי וגם