תרופות מפרחי באך העשויים מסתם יינם
פרחי באך עשויים, כידוע, מסתם יינם. מי שזקוק לכך – על סמך מה מתירים? או לא?
האם מותר לשבט בני אדם מבחינה הלכתית?
האם זה נחשב להתערבות בבריאה?
א. להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:
1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, אסיא סא-סב, עמ' 47-55; ספר אסיא י, עמ' 153-156 (2007).
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא.
ב. לאחרונה יצא לאור ספר שכולל מאמרים נוספים בנושא שיבוט גנטי. שם הספר: שיבוט גנטי – מבט תורני. עורך יונתן רזיאל (208 עמ').
ג. לגבי פסיקה הלכתית – במצב הנוכחי אין היתר לבצע שיבוט אדם בין היתר בגלל הסיכונים שכרוכים בתהליך לבריאותו ולמעמדו של היילוד. אם המצב הרפואי ישתנה יהיה מקום לדיון שיתבטא גם בחידוד הפסיקה.
פרחי באך עשויים, כידוע, מסתם יינם. מי שזקוק לכך – על סמך מה מתירים? או לא?
שלום לרב ד"ר מרדכי הלפרין,נשמח לדעת מה כבודו מורה לגבי שתייה ביוה"כ למעוברת עם תאומים שעוברת הריון רגיל. האם עצם זה שהיא נושאת תאומים מגדיר
שלום רב. בערך שבוע לאחר הטבילה במקווה יש לי צילום רחם. אני רוצה לשאול: לאחר הטבילה מבחינה רפואית אסור לקיים יחסי אישות שחלילה לא יהיה
שלום רב, אני מגדל חתול. החתול הגיע לגיל 8 חודשים, וכצפוי אצל חתולים בגיל כזה ומעלה, מתחילות אצלו התנהגויות בלתינסבלות – ניסיון לקפוץ מהחלון למטה(קומה