הרשלנות הרפואית במשפט העברי
שלום רב, הנני סטודנטית שנה ד' בלימודי משפטים ולקראת הגשת עבודה סמינריונית העוסקת בסוגיית הרשלנות הרפואית במשפט העברי. אשמח לסיוע מצידכם בנוגע לאיסוף מקורות העוסקים
האם מותר להסתפר למי שיש לו פצעים בראש וזה מאוד מגרד בספירת העומר
מותר להסתפר למי שיש לו פצעים וזה מאד מצערו (שו"ע תצג – במג"א; כף החיים תקלא,מב). יש לעשת זאת בצינעה ולא במספרה לעיני כל, כדי שלא יבואו אנשים לזלזל באיסור זה. וכן יש להתיר הסתפרות זאת בעזרת ישראל ואף ליתן לו את שכרו ביומו ככל השנה.
ועל אף שהיה מקום להחמיר בזה משום שההיתר בחיי אדם (קט, ד) ובמשנ"ב (תקלא, שקכ"א) בהסרת השיער כ"כ דווקא שפעולה זו תרפאו, למעשה כאן עצם נטילת השיער היא מרפאה את צערו וזוהי רפואתו.
יש לציין כי עבור סתם גירוי בעלמא אין להתיר זאת אלא אם כן הדבר מצערו מאד, ואינו גירוי שגרתי.
שלום רב, הנני סטודנטית שנה ד' בלימודי משפטים ולקראת הגשת עבודה סמינריונית העוסקת בסוגיית הרשלנות הרפואית במשפט העברי. אשמח לסיוע מצידכם בנוגע לאיסוף מקורות העוסקים
שלום וברכה! שאלתי היא, אם אישה שהמחזור שלה לא סדיר אז איך היא יכולה לשמור דיני טהרה כמו שצריך?(ז"א שפעם בחודש שמופיע המחזור אסור לבני
בס"ד שלום לכבוד הרב, אני בהריון ראשון עם תאומים בשבוע 24+5 בחודש האחרון עברתי תאונת דרכים ונפלתי פעמיים. ב"ה מבחינה פיזית גם אני וגם העוברים
האם יש לחשוש מלצום כאשר יש מיעוט מי שפיר (שמעתי דעות חלוקות מרופאים לגבי נזק לעובר).