blood banking – a halakhic view
Thank you for having a service like this and taking the time to consider our question. B'H my wife and I are expecting our first
אני נמצא כרגע בקורס פאראמדיקים. וחלק מהמיומנויות שאנו נדרשים לדעת בצורה טובה ביותר הן הכנסת עירוי ואינטובציה (הכנסת צינור דרך הפה לקנה הנשימה להנשמה) שהן 2 פעולות מצילות חיים. הבעיה היא, שרופאים לא מסכימים לקחת אחריות בהשתלמויות שלנו על מצבים קשים כמו הכנסת עירוי /אינטובציה לילדים / תינוקות / פצועי טראומה ולכן דווקא באותם מצבים קשים אין לנו אפשרות לצבור ניסיון וזה עלול לעלות בחיי-אדם. השאלה שלי היא האם בסוף החייאה לא מוצלחת, כשהרופא קובע את מותו של החולה / הנפגע, מותר לתרגל פעולות אלו על הגופה, או שאסור בגלל "חילול כבוד המת" ?
על פי המבואר בדברי הגרש"ז אויערבאך, הובאו דבריו בנשמת אברהם ח"ד חיו"ד סי' שמט סק"ב, מותר לבצע אימון מציל חיים על גופת מת למי שאימון כזה יועיל להציל חיי אחרים. מבחינה אתית וחוקית (למיטב ידיעתי) יש צורך לבקש הסכמה מדעת מקרובי הנפטר לצורך פעולות כאלו.
Thank you for having a service like this and taking the time to consider our question. B'H my wife and I are expecting our first
אנחנו זוג שנולדו לו ארבעה בנים! היות ואנחנו שוקלים להרחיב את המשפחה, רצינו לברר את דעת ההלכה בעניין בחירת מין העובר בשני דרכים שונים מבחינת
שלום כבוד הרב, אני אמא לתינוקת בת 6.5 חודשים שסובלת מהפרעות אכילה כתוצאה מריפלוקס. היא מטופלת במרפאה להפרעות אכילה בשל עלייה מועטת במשקל וסירוב אכילה (היא
שלום רב. בערך שבוע לאחר הטבילה במקווה יש לי צילום רחם. אני רוצה לשאול: לאחר הטבילה מבחינה רפואית אסור לקיים יחסי אישות שחלילה לא יהיה