המתת חסד במשפט עברי
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י
שלום לרב
אני רווקה בת 42 , והחלטתי אחרי לבטים וייסורים שלא לחכות עוד ולנסות להביא ילד ע"י הזרעה.
כרגע אני בקשר עם בנק הזרע באסף הרופא על מנת לייבא זרע מחו"ל.
שאלותי:
האם עדיף לייבא זרע של גוי עם זהות ידועה (בגיל 18) או שניתן לסמוך על הצהרת הבנק שהזרע הוא של גוי?
אם יש זרע של יהודי-עם זהות ידועה האם להעדיף אותו?
אם הזרע הוא של גוי האם הילד שייולד יזדקק לגיור?
אודה מאד אם תענו על שאלותי.
א. בזרע מיובא מחו"ל ניתן לסמוך על הצהרת המוסד שמוכר את הזרע, כי בנוסף להצהרתם קיים גם רוב ברור של תורמים נוכרים.
ב. לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל, לענ"ד יש עדיפות לתורם זרע יהודי מזוהה.
ג. אם האם היא יהודיה, הצאצא יהודי ולא יזדקק לגיור, אך הוא יהודי חסר אב מבחינה הלכתית.
ד. כל האמור הוא תשובה לשאלותייך ההלכתיות הספציפיות, ואין לראות בדברים אלו פסיקת הלכה לגבי עצם התהליך.
ראו עוד פרטים במאמרי הזרעה לאחר המוות – איסור והיתר ; ספר אסיא יג, עמ' 119-129 (2010); אסיא עז-עח, עמ' 113-123 (2006)
בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י
שלום לכבוד הרב הלפרין! רציתי בבקשה להתייעץ איתך אמנם יום כיפור רחוק (לא מאד) אבל אני מאד מוטרדת ומבקשת את עזרתך. אני בת 38 וחצי
מי הם הפוסקים המתירים בפירוש הוצאת זרע לצורך הפרייה עתידית לפני טיפולים כימותרפיים אצל רווק? הרשז"א כידוע לא התיר בפירוש אלא ברמז שאתה פירשת אותו.
בס"ד, ערש"ק "בהעלותך את הנרות" התשפ"ב לכבוד מרן הראשון לציון, רבה של ירושלים מו"ר הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א שלום וברכה מכתב זה בא