הנקה בצום יום הכיפורים- שתיה לשיעורין
שלום, נולד לנו ילד בי"ב אלול השנה. אישתי מניקה אותו הנקה מלאה. לפי מספר תושובות באתר הבנתי שהיא צריכה לשתות לשיעורין ביום כיפור אולם לא
בס"ד
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין,
שלום רב!
תודה רבה על תשובתך לשאלתי!
למדתי את הנושא של עיבור יתר מן המאמר שאליו הפנית אותי וגם מויקיפדיה, ומצאתי כי לפי הירושלמי עיבור נוסף יתכן רק במשך 40 הימים הראשונים להריון.
רציתי לדעת האם המדע וההלכה תמימי דעים בנושא זה ???
מהו הזמן שבו, לפי המדע, יתכן עיבור נוסף?
כמו כן מהי הסיבה לכך שאישה מבייצת פעמיים (מוטציה? טיפול הורמונאלי?)? וכיצד ביוץ נוסף מתאפשר בזמן שמופרש פרוגסטרון מהגופיף הצהוב (שהרי האישה כבר מעוברת)?
בתודה מראש על עזרתך,
ת' ש'
במקרה הראשון ייתכנו סתירות בין המקובל ברפואה של ימינו לבין מה שהיה מקובל ברפואה העתיקה. במקרה השני תצפית חז"ל היא טובה ואמינה לא פחות מזו של חוקרי זמננו.
לגבי המנגנונים של הרביה – בירור הפיזיולוגיה (ביתר דיוק – הפתופיזיולוגיה) של מקרים כאלה חורג ממסגרת פרוייקט השו"ת לרפואה והלכה.
ייתכן ותפיקי תועלת גם מעיון במאמרי 'מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?' (אסיא עא-עב, עמ' 90-102)
שלום, נולד לנו ילד בי"ב אלול השנה. אישתי מניקה אותו הנקה מלאה. לפי מספר תושובות באתר הבנתי שהיא צריכה לשתות לשיעורין ביום כיפור אולם לא
בעלי ואני בני 31, מנסים זה 4 חודשים להיכנס להריון. לפני 7 חודשים התחלתי לקחת חומצה פולית והפסקתי לקחת גלולות. אין לנו עדיין ילדים. האם