צום נגד המלצת רופא גוי-דחוף
אני נוטל תרופות נגד לחץ דם ווסקאסרוש,נורווקס,טבעפירין,ליפיטור הרופא המטפל ממליץ שלא לצום בין אכילה ובין שתיה אך משאיר זאת להחלטתי,לגבי התרופות הוא מחייב נטילתם עם
אני יודע שניתן לעשות בדיקות של סכרת בשבת- רק יש להקפיד למעט באיסורים,ולעשות הכל בשינוי. נשים בהריון או נשים שרוצות להכנס להריון ע"מ להקפיד על רמת סוכר אחידה כמה שיותר – משתמשות במכשיר שנקרא sensor הבודק באופן אוטומטי כל חמש דקות את רמת הסוכר בדם וכך בעצם יש מעקב רציף יותר על רמת הסוכר והשינויים יהיו יותר קטנים. אעיר, שהמכשיר הנ"ל מחליף בעצם את הבדיקה עם הוצאת הדם. ובמהלך השבת יש כשבע בדיקות. כמו כן יש לכיילו 3 פעמים בשבת. ויש אופציה שהמכשיר יצפצף כאשר יש היפו- כלומר שרמת הסוכר יורדת. וכן יש במכשיר חיישן שלפעמים "אובד" ואז המכשיר מצפצף.
השאלות הן:
א.האם מותר להשתמש בו בשבת למרות שיש לכיילו 3 פעמים?
ב.האם יש לכבות את הצפצוף של המכשיר במקרה של היפוגליקמיה?
ג.האם מותר לכבות את הצפצוף כשהוא מתריע על איבוד החיישן?
תוצאות המחקרים על הנושא אינם חד-משמעיים לגבי התועלת של השימוש בחיישנים וכן גם דעתם של מומחים בארץ ובחו"ל שהתקשרתי איתם.
לכן כיון שההמלצה היא לכייל את החיישן כמה פעמים ביום, אם בעבר האשה בדקה עצמה פחות מזה ללא בעיות, כל בדיקה נוספת לשם כיול (שהוא למעשה בדיקת החיישן ולא חלק מהטיפול) יהיה תוספת איסור תורה ממש, כי לא ניתן להוציא דם ב"שינוי".
לכן כדי שנוכל להתיר שימוש במכשיר הנ"ל בשבת, נצטרך לחכות עד שיתברר אם באמת יש תועלת בדבר .
אני נוטל תרופות נגד לחץ דם ווסקאסרוש,נורווקס,טבעפירין,ליפיטור הרופא המטפל ממליץ שלא לצום בין אכילה ובין שתיה אך משאיר זאת להחלטתי,לגבי התרופות הוא מחייב נטילתם עם
ילדה שסיבכה בזקנה בטלה ילדה השאלות : 1) מהו המקור המדויק ? 2) מה פירוש המילים בהקשר הנכון ?
במהלך חיפוש שערכתי באינטרנט זכיתי למצוא מאמר מעניין מאת פרופ' אברהם סופר אברהם בדבר סימן שכ דיני סחיטה בשבת סעיף יז (א): ספוג, אין מקנחין
אני בתחילת הריון ונמצאת בשמירה עקב דימומים. כיצד עליי לנהוג מבחינה הלכתית? האם אני נחשבת כנידה? ואיך יהיה עליי לנהוג כשיפסק הדימום?