לרב שלום
בהמשך לשאלה 7930 .תודה רבה על התשובה המפורטת.
בעניין מטופל בר דעת . מהי ההגדרה ההלכתית למטופל כזה? מי יכול להגדיר אותו כך? השאלה היא כמובן בעניין החובה להזין את האדם בכל מצב למעט המצבים שאותם הרב ציין.
תודה רבה
כבר כתב הרמב"ם שיש קושי בכתיבת הגדרות לפסול של 'חוסר דעת'.
במקרים הקיצוניים – אין בעיה והדבר ניכר לכל.
במקרי הביניים יש צורך בבדיקת דיין בעל נסיון.
כדאי לדעת כי לגבי פסילת האדם עקב 'חוסר דעת' יש הבדל בין הגישה המצמצמת של חז"ל לבין הגישה המרחיבה של המטפלים הפסיכיאטריים. ראו במאמרו של הרב שלמה אבינר, על ההבדל הזה, בספר: רפואה והלכה-הלכה למעשה (מכון שלזינגר, ירושלים תשס"ו), עמ' 69-72 (הספר נמצא גם במאגרים הדיגיטליים 'אוצר החכמה' ו'אוצרות התורה').
Are the hokus pokus medical diagnosis and treatment part of the issur of kishuf and or nichush and the like i heard that one posek
ברצוני לשאול את הרב שאלה: יש לי דלקת אוזניים ואני נוטלת אנטיביטיקה כל יום 3 פעמים ביום. אני מסיימת את התרופה רק לאחר ט' באב,
שלום. אני מתכוון לערוך סדרת הרצאות בנושא אתיקה רפואית בישראל, אספתי חומר מעניין על הנושא, אך הייתי מודה לכם על הפניות ורעיונות נוספים באינטרנט או