נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

ייבום וחליצה בימנו, לאור טכנולוגיות הפוריות

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

16 ביוני 2017

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום רב,
אני כתבת של מאקו יהדות, וכעת נמצאת בסיומה של כתבה המסבירה את עקרונות הייבום, מדוע הוא לא נוהג היום וגם מציעה שימוש בזרע המת על ידי אלמנתו כדי להקים בכך זרע למת. אני יודעת שדעת ההלכה היא שבמקרה כזה, מאחר וההזרעה בוצעה לאחר שמת הבעל, אין האישה פטורה מחליצה. שאלתי היא, האם במסגרת עבודתכם המסורה נתקלתם במקרה כזה (בעילום שם כמובן), בו אישה חשבה שעל ידי העיבור מבעלה לאחר שמת היא למעשה פטורה מייבום וחליצה, אך גילתה שאין זה כך.

אשמח אם תוכלו לעזור לי. תודה מראש!

תשובה:

לשאלתך: לא נתקלנו.
לגופו של נושא הייבום וההזרעה לאחר המוות ראי נא את סימן כו, מספרי "רפואה מציאות והלכה" (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב).
כמו כן ראי בתשובותיו של הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א על תרומת ביציות, פונדקאות, הקפאת זרעו של רווק ונטילת זרע מן המת שפורסמו באסיא סה-סו, עמ' 45-49 (תשנ"ט), העוסק בקשר המעניין שבין מצוות הייבום להזרעה לאחר המוות.

[print_link]

שאלות נוספות

סיפוק מיני

אישה בין אם היא נשואה או רווקה האם מותר לה להגיע לסיפוק מיני בדרך כל שהיא באופן לבד כי הרי אם בכך הוצאת זרע לבטלה

קרא עוד »

תוספת לשאלה 472

האם ביום השמיני של הוולד, יש את רמת קרישת הדם הגבוהה ביותר? על פי מאמרה של אילה אברהמוב נצטט מדברי ד"ר אילה אברהמוב במאמרה "בעיות

קרא עוד »