ליל הסדר לאישה בהריון
שלום לכת"ר מה דין אשה בהריון בליל הסדר, שנאמר לה להיזהר ממיץ ענבים מתוק וממצות כבדות? תודה ובברכת חג שמח וכשר
שלום רב,
אני כתבת של מאקו יהדות, וכעת נמצאת בסיומה של כתבה המסבירה את עקרונות הייבום, מדוע הוא לא נוהג היום וגם מציעה שימוש בזרע המת על ידי אלמנתו כדי להקים בכך זרע למת. אני יודעת שדעת ההלכה היא שבמקרה כזה, מאחר וההזרעה בוצעה לאחר שמת הבעל, אין האישה פטורה מחליצה. שאלתי היא, האם במסגרת עבודתכם המסורה נתקלתם במקרה כזה (בעילום שם כמובן), בו אישה חשבה שעל ידי העיבור מבעלה לאחר שמת היא למעשה פטורה מייבום וחליצה, אך גילתה שאין זה כך.
אשמח אם תוכלו לעזור לי. תודה מראש!
לשאלתך: לא נתקלנו.
לגופו של נושא הייבום וההזרעה לאחר המוות ראי נא את סימן כו, מספרי "רפואה מציאות והלכה" (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב).
כמו כן ראי בתשובותיו של הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א על תרומת ביציות, פונדקאות, הקפאת זרעו של רווק ונטילת זרע מן המת שפורסמו באסיא סה-סו, עמ' 45-49 (תשנ"ט), העוסק בקשר המעניין שבין מצוות הייבום להזרעה לאחר המוות.
שלום לכת"ר מה דין אשה בהריון בליל הסדר, שנאמר לה להיזהר ממיץ ענבים מתוק וממצות כבדות? תודה ובברכת חג שמח וכשר
אישה בין אם היא נשואה או רווקה האם מותר לה להגיע לסיפוק מיני בדרך כל שהיא באופן לבד כי הרי אם בכך הוצאת זרע לבטלה
שלום רב!! במסגרת קורס 'הוראת נושאים מדעיים תורניים' עלי להגיש עבודה. הנושא שבחרתי הוא:'רמ"ח איברים' באספקט האנטומי, דהיינו כיצד מתישבת המשנה באוהלות המונה את רמח
האם ביום השמיני של הוולד, יש את רמת קרישת הדם הגבוהה ביותר? על פי מאמרה של אילה אברהמוב נצטט מדברי ד"ר אילה אברהמוב במאמרה "בעיות