צום יום הכיפורים
שלום לכבוד הרב אישתי בת 31 בשבוע 13 של ההריון השני שלה,ההריון לאחר טיפולי פוריות [IVF] אצל פרופ מרגליות בשערי צדק יומיים לפני ראש השנה
שלום.
א. אשה שעברה דילול עוברים האם יש להתייחס לכך כאל הפלה [ארבעים יום ריקום אברים] ובהתאם לכך לקבוע פדיון הבן?
ב. רופא המליץ לאישה לעשות כריתת רחם, יש לה ילדים היא בגיל העמידה, כפי שאני מבין לדעת רוב הפוסקים עיקור אישה הוא דרבנן האם ניתן להתיר ובאיזה תנאים?
א. הפלה מוגדרת אך ורק כאשר עובר שאיבריו התרקמו הפסיק להתפתח ונפלט מהרחם, ולא כאשר עובר הפסיק להתפתח, נשאר ברחם ונספג.
ב. קיימת מחלוקת הפוסקים אם איסור סירוס אשה הוא מן התורה או מדרבנן.
לכן בכל מקרה יש חובה להתיעץ עם רב מורה הוראה מוסמך.
עוד על סרוס אשה בהלכה ראי מאמרי "איסור סירוס – מקור האיסור והשלכותיו"
https://www.medethics.org.il/articles/misc/other1.asp
בכל מקרה, אם ההמלצה לכריתת רחם נועדה להקטין סכנה לחיי האשה – הפעולה מותרת לכל הדעות.
שלום לכבוד הרב אישתי בת 31 בשבוע 13 של ההריון השני שלה,ההריון לאחר טיפולי פוריות [IVF] אצל פרופ מרגליות בשערי צדק יומיים לפני ראש השנה
האם בחורה רווקה יכולה ללכת לטיפול פסיכולוגי אצל גבר. הדלת לא תהיה נעולה, אבל לא יהיו אנשים אחרים במשרד באותו זמן. המשרד פונה לחצר שלא
שלום וברכה,אני עם התקן גייניפיקס, ובשביל לסדר את הווסת ושלא יהיו ימי דימום ארוכים הרופא המליץ לי על גלולות יסמין. אני כבר כ-20 ימים עם
בס"דלרב הלפריןשלוםברצוני לשאול אודות הכלל "לא מן הכל אדם זוכה להתרפאות".ראיתי בתשובת הרב אלישיב (קובץ תשובות ח"א סי' קכד) על חובת רופא לטפל בשעת מנוחתו,[ובאג"מ