הכרעה הלכתית בנושא קביעת רגע המות
נכון לימינו אלה,האם נתקבלה הלכה פסוקה בנושא קביעת רגע המות? אודה על קבלת מידע על המחלוקת בין הדעות השונות
בהמשך לשיחתנו הטלפונית ממוצש"ק האחרון:
הנידון-
האם ישנה בעיה של חציצה בטבילה במקרי השתלת צינוריות סיליקון לניתוח מעקף
דרכי הדמעות במקרה של חסימת דרכי הדמעות. (הניתוח נקרא
dacryocystorhinostomy, או בקיצור DCR).
לגופו של ענין: בניתוח נעשה מעקף של דרכי הדמעות הטבעיות. לצורך כך נעשית
שבירה של החלק הגרמי הלטרלי של שק הדמעות , וחיתוך של רירית האף לצורך
יצירת מעבר חדש בין צינוריות הדמעות ישירות לתוך חלל האף . (במקום הדרך
הטבעית שהיא דרך שק ותעלת הדמעות.)
לצורך שמירת המעקף פתוח נוהגים להחדיר צינורית סיליקון דקיקה. היא מועברת
דרך 2 פתחי בפונקטום הנמצאים בחלק הפנימי של העפעף העליון והתחתון,
מוכנסת פנימה ונקשרת בתוך האף. החלק הגלוי היחיד הינו :
.1אך ורק במצב בו העין פקוחה.
2.החלק הפנימי שבין 2 הפתחים הזעירים.
הדמעות אמורות לעבור בחלק שבין אותו חוט סיליקון לבין הפתחים , וזאת
כיוון שה"צינורית" אינה חלולה.
ה"צינורית" מוסרת כעבור 6-12 שבועות לאחר הניתוח.
השאלה: רובו המוחלט של החוט נמצא בחלל הגוף, ומוגדר כבלוע. מה לגבי
האיזור שלעיתים חשוף? יש לציין שאיזור זה תמיד לח כיוון שמהווה את אגן
ניקוז הדמעות.
בברכת התורה,
א נ
שאלת חכם – חצי תשובה.
ואכן לגבי החלק הבלוע אין שאלה, ואינו חוצץ. וגם לגבי החלק הגלוי כשהעין פתוחה – מדובר בבית הסתרים שצריך להיות ראוי לביאת מים, ואם הסביבה של הצינורית לחה – המים מקדמים ואין כאן חציצה בטבילה.
נכון לימינו אלה,האם נתקבלה הלכה פסוקה בנושא קביעת רגע המות? אודה על קבלת מידע על המחלוקת בין הדעות השונות
שלום כבוד הרב מקווה ששלומך בסדר שמי כ. וקיבלתי את המייל שלך מחברה ורציתי להתייעץ איתך בקשר לצום יום כיפור אני מאובחנת כחולה בהפרעת אכילה
ברצוני לשאול שאלה אחת מחולקת: 1. מהו ההיגיון בהוספת שם לחולה כסגולה לריפויו? 2. האם מדובר בשינוי מזלו לטובה? 3. האם ישנן מקורות הלכתיים לנוהג