ניתוח לב חזיר
שלום רב, קוראים לי נועם ואני משתתפת בפרוייקט ששמו "נוער מכבי" שבו עוברים קורס של רפוא ואח"כ מתנדברים בקופת חולים.. אי"ה בשבוע הבא מתוכנן לנו
מה הדין לגבי עור פריעה של הרך הנימול, האם מותר להסירו לגמרי במספרים בכדי למנוע תופעות לוואי בלתי רצויות כפי שנוהגים מוהלים מסוימים, או שיש לחשוש לדברי רבי חיים מצאנז שאע"פ שאיסתטית יראה לא יפה אך זה אסור לחלוטין
בברכה
זו שאלה הלכתית טהורה בדיני מילה והתשובה עליה צריכה להינתן על ידי הפוסק האישי של השואל.
הוספה משנת תש"ע:
מאז נשאלה שאלה זו חלפו למעלה מ 5 שנים.
במהלך תקופה זו התברר לי כי מבחינה רפואית עדיף להמנע מלהסיר את עור הפריעה אחרי החיתוך והפריעה.
במילים אחרות: להשארת העור לאחר הפריעה יש יתרונות רפואיים לתפקוד הגבר בעת קיום המצוה לכשיגדל.
לדברי הגר"ח מצאנז יש איפוא לא רק משמעות הלכתית אלא גם משמעות רפואית חשובה.
שלום רב, קוראים לי נועם ואני משתתפת בפרוייקט ששמו "נוער מכבי" שבו עוברים קורס של רפוא ואח"כ מתנדברים בקופת חולים.. אי"ה בשבוע הבא מתוכנן לנו
לרב שלום אני מתחילה בע"ה לעבוד בבי"ח שניידר כאחות. בי"ח מחייב לעבוד בשבתות וחגים אך אין לו הסעות ממקום מגורי (ישוב בשומרון). 1. האם מותר
יש לי בת בת 3 וחצי חודשים. יונקת בהנקה מלאה. האם אני חייבת בצום? תודה
How is a Halachic Authority defined? Which Halachic Authorities have particular expertise in Medical Ethics in Israel /UK ? What (if any) situations can a