גניקולוגיה כהתמחות (צניעות)
אני סטודנט לרפואה המשתדל להקפיד על קלה כבחמורה. שאלתי היא האם יש עניין שגבר לא יבחר בגניקולוגייה כתחום התמחות. הכוונה היא כמובן כשאין אילוצים וניתן
אבקש הסבר מפורט לסוגיית הגמרא בגיטין יב,ב :
"אמר מר נותן שבתו ורפואתו לרבו שבתו פשיטא רפואתו איצטריכא ליה רפואתו דידיה היא דבעי איתסויי ביה לא צריכא דאמדוה לחמשא יומי ועבדו ליה סמא חריפא ואתסי בתלתא יומי מהו דתימא צערא דידיה הוא קמ"ל" ותמהתי : איך יתכן שהמזיק יחוייב לשלם לאדון דמי סבלו הגדול יותר של העבד בטיפול א ע"י תרופה A הזולה מאד, הגם שמתרפא מהר יותר, כאילו טופל ע"י תרופה B היקרה בטיפול ב שהוא הטיפול הרגיל, הרי סו"ס טיפול זה לא ניתן לו ? וכי על המזיק לממן את תוספת הצער שגרם האדון לעבד בבוחרו לו טיפול פחות נעים כדי שישוב מהר לעבודה ?
לפני דיון בעצם שאלתך, לא הבנתי על סמך מה קבעת כי תרופה A, התרופה שמאפשרת ריפוי ב3 ימים (במקום 5 ימים) היא זולה יותר מהתרופות האחרות?
אני סטודנט לרפואה המשתדל להקפיד על קלה כבחמורה. שאלתי היא האם יש עניין שגבר לא יבחר בגניקולוגייה כתחום התמחות. הכוונה היא כמובן כשאין אילוצים וניתן
ברצוני לשאול כיצד ההלכה מתייחסת כיום לסגולות הרפואיות הקיימות? האם ידוע עליכם על סגולות ברפואה שמשתמשים בהם כיום והם מותרים או אסורים? ולגבי הרפואות הנראות
אני אחרי ניתוח טחורים, תהליך ההחלמה ארוך ומחייב שתיה שלא תהיה חלילה עצירות. האם לצום בי"ז בתמוז? בט' באב?
שלום לכבוד הרב הלפרין! רציתי בבקשה להתייעץ איתך אמנם יום כיפור רחוק (לא מאד) אבל אני מאד מוטרדת ומבקשת את עזרתך. אני בת 38 וחצי